Změňte své stravovací návyky a zbavte se tak bolesti při menstruaci

Zhruba polovina žen žije s bolestivou menstruací a až 10 procent žen má bolesti tak silné, že jim na jeden až dva dny znemožní práci, školu i ostatní aktivity. Po porodu tyto potíže odezní, ne však u každé ženy.

nahota

V první řadě jsou to problémy fyzické– přibývání na váze, křečovité bolesti v podbřišku, oteklé nohy nebo oteklý obličej, bolesti hlavy a zad (tzv. křížové bolesti), napětí v prsou, nevolnost, někdy vedoucí až k zvracení, sklony k oparům, výskyt kožních infekcí.

K tomu se přidávají problémy psychické– neovladatelná chuť na jídlo, hlavně na sladké, ale to je u každé ženy individuální, nervozita, napětí, citlivost a lítostivost, úzkost, depresivní, někdy až agresivní nálady.

limonáda

Změnou jídelníčku si můžete pomoci, jezte potraviny bohaté na esenciální mastné kyseliny, s obsahem vápníku, hořčíku, zinku a vitamínů B, C a E. Pijte hodně tekutin, denně si dopřejte dostatek zeleniny, ovoce a celozrnné výrobky, abyste předešly zácpě. Pokud možno se vyhýbejte jídlům z bílé mouky, omezte cukr a nasycené tuky.

Co tedy nejlépe jíst?

–        ovoce a zelenina– pomáhají zmírnit bolesti v podbřišku díky flavonoidům, které najdete zejména v ovoci, jako jsou jablka, švestky, citrusové plody, borůvky, ale také je najdete v červeném zelí
–        rybí tuk– dopřejte si makrelu, lososa nebo sardinky
–        vitamín E – zmírňuje jak bolesti, tak i krvácení, nejvíc ho získáte z ořechů, semen (nejlépe naklíčených), sóji a rostlinných olejů
–        hořčík– ovlivňuje stav oběhového systému, zmírňuje napětí v cévách i v děloze a zabraňuje nadýmání, nejlepšími zdroji jsou banány, brusinky, ořechy, mandle, listová zelenina, celozrnné pečivo a klíčky
–        vápník– úzce se spojuje s hormonálním hospodařením a psychikou, jezte proto víc mléčných výrobků, ideální je mléko v bio kvalitě, také si dopřejte brokolici, fenykl a špenát
–        vitamín B6– nedostatek tohoto vitamínu může za Vaše depresivní nálady a nezvladatelnou chuť na jídlo, větší množství tohoto vitamínu je v bramborách a luštěninách
–        bylinky– řebříček a měsíček pomáhají při velkých bolestech, mochna zmírňuje silné krvácení, křeče uvolňuje také meduňka, ta má navíc ještě zklidňující účinky.

Summary
Změňte své stravovací návyky a zbavte se tak bolesti při menstruaci
Share