Proč se dát na podnikání?

Podnikání není pro každého, ale jistě je pro mnohého. A je mezi námi dost lidí, kteří mrhají svými schopnostmi, silami a talentem v nějaké ubíjející profesi na místě pouhých zaměstnanců, namísto aby se odvázali a vzlétli dost možná až kamsi k pomyslným nebesům.
Protože podnikání není nic zase až tak nedosažitelného a rizikového, a když člověk není „invalidní na ruce“, tedy když tyto nemá obě levé a nejdou mu dozadu, a má navíc dobrý nápad nebo je ochoten zaplnit mezeru na trhu, může se stát úspěšným.
muži ve spěchu
Kladete si v tuto chvíli otázku, ?
Klidně si ji klaďte. A vězte, že zamyslíte-li se nad tím, dokážete nalézt i odpověď. Protože důvodů, proč se stát podnikatelem, není rozhodně málo.
podnikatelské noviny
Jenom tak namátkou:
a) Třeba jste kreativní člověk. Pro ty, jimž uniká smysl tohoto cizorodého slova, to můžeme říci i tak, že jste člověk, kterému to pálí, který má nápady, a to nikoliv telecí. A když vám v jejich realizaci brání fakt, že musíte trčet od – do na pracovišti, kde nemáte možnost své ideje realizovat, sekněte tam s tím a staňte se svým vlastním pánem.
b) Toužíte měnit svět. Což se logicky nedá dělat na místě, kde vám ruce svazují direktivy shora stejně jako lhostejnost či neschopnost vašich kolegů, partnerů, podřízených a dalších. Abyste se pokusili svět změnit, musíte prostě „bít o mříž ducha lvi a rozbít ji“; tedy vrhnout se do neznáma a věřit, že něčeho velkého nakonec také dosáhnete.
c) Možná jste i kdosi mezi snílkem a šílencem. Protože zakladatel firmy potřebuje vidět svět takový, jaký ho chce mít, a ne takový, jaký tento je. Musí chtít dosáhnout něčeho nevídaného a neslýchaného a jít si za tím.
d) A třeba také chcete vydělávat velké peníze, jaké vám žádný běžný zaměstnavatel nedá. Coby podnikatel – soukromník sice tyto můžete získat, ovšem touha po nich by neměla být tím hlavním, co k podnikání motivuje. Protože žádné podnikání, a zejména to, které se teprve počíná rozjíždět, zase až tak velké zisky negarantuje. Chce to dřinu, pot a slzy a snad jednou v budoucnu, kdo ví?
zoufalý panáček

Dostali-li jste při pročítání těchto řádků nutkavý pocit, že byste se chtěli na podnikání vrhnout, klidně tak učiňte. Ale raději ne hned. Nejdříve si to nechte projít hlavou, abyste nedopadli třeba tak, jak prakticky v každém podobném pokusu dopadl dejme tomu známý Homer Simpson. A pokud se na to nakonec přece jenom vrhnete, nepalte za sebou mosty. Jeden nikdy neví, zda jednou coby podnikatelé nezjistíte, že to nudné zaměstnání, jež vykonáváte v současnosti, bylo vlastně tím nejlepším, co vás mohlo potkat a co byste zase toužili dělat.

Proč se dát na podnikání?
3.7 (73.33%)3