Máte potíže se spánkem? Máme pro vás důmyslné řešení

Co je důležité pro zdravý spánek? Vyhnout se některým činnostem, jako například těmto:
–          Pití alkoholu
–          Pití kávy a energetických nápojů
–          Pracování
–          Používání počítače nebo notebooku
protažení krku

Existuje ale také seznam věcí a činností, kterým bychom se věnovat měli, a to proto, abychom zvýšili šance na kvalitní spánek bez nočních můr. Co na tento seznam patří?
1.       Čtení
Pokud před spaním pravidelně nečtete, měli byste to udělat. Podle výzkumů univerzity v Sussexu snižuje jenom deset minut čtení hladinu stresu o sedmdesát procent. Stres je právě jednou z nejčastějších příčin nekvalitního spánku, případně nemožnosti usnout nebo častého buzení. Ideálně proto sáhněte po některé z knih, která odvede vaši pozornost a zároveň vás pobaví. Vyhněte se politickým tématům nebo hororům.
listování knihou
2.       Meditování
Meditace opět snižuje level stresu. Ideálně byste si před spánkem měli sednout, soustředit se na své tělo a vyprázdnit si hlavu. Soustřeďte se na nádechy a výdechy, můžete při tom poslouchat hudbu nebo nějakou uklidňující melodii. Pak byste si měli lehnout do postele.

3.       Pište
Začněte si vést deník. Zkuste s tím začít před spaním. Můžete si zapsat, co se vám ten den stalo, jestli vás naštval šéf nebo váš partner, co se vám přihodilo v práci, nebo na co právě myslíte, případně nějakou vzpomínku, například z dětství. Soustřeďte se i na to, abyste každý den napsali také něco pozitivního.
nohy pod peřinou
4.       Sprcha nebo koupel
Myslete na sprchu jako na prostředek k relaxaci a k tomu, abyste uklidnili své myšlenky. Berte to jako rituál, který provozujete před spánkem. Teplá voda vám pomůže uvolnit svaly a také vám navodí pocit, že myslíte na něco jiného. Pořiďte si bathbomb, pěnu do koupele nebo olej do koupele, případně investujte do několika opravdu hezky vonících sprchových gelů.