Máte potíže se spánkem? Máme pro vás důmyslné řešení

Co je důležité pro zdravý spánek? Vyhnout se některým činnostem, jako například těmto:
–          Pití alkoholu
–          Pití kávy a energetických nápojů
–          Pracování
–          Používání počítače nebo notebooku
protažení krku

Existuje ale také seznam věcí a činností, kterým bychom se věnovat měli, a to proto, abychom zvýšili šance na kvalitní spánek bez nočních můr. Co na tento seznam patří?
1.       Čtení
Pokud před spaním pravidelně nečtete, měli byste to udělat. Podle výzkumů univerzity v Sussexu snižuje jenom deset minut čtení hladinu stresu o sedmdesát procent. Stres je právě jednou z nejčastějších příčin nekvalitního spánku, případně nemožnosti usnout nebo častého buzení. Ideálně proto sáhněte po některé z knih, která odvede vaši pozornost a zároveň vás pobaví. Vyhněte se politickým tématům nebo hororům.
listování knihou
2.       Meditování
Meditace opět snižuje level stresu. Ideálně byste si před spánkem měli sednout, soustředit se na své tělo a vyprázdnit si hlavu. Soustřeďte se na nádechy a výdechy, můžete při tom poslouchat hudbu nebo nějakou uklidňující melodii. Pak byste si měli lehnout do postele.

3.       Pište
Začněte si vést deník. Zkuste s tím začít před spaním. Můžete si zapsat, co se vám ten den stalo, jestli vás naštval šéf nebo váš partner, co se vám přihodilo v práci, nebo na co právě myslíte, případně nějakou vzpomínku, například z dětství. Soustřeďte se i na to, abyste každý den napsali také něco pozitivního.
nohy pod peřinou
4.       Sprcha nebo koupel
Myslete na sprchu jako na prostředek k relaxaci a k tomu, abyste uklidnili své myšlenky. Berte to jako rituál, který provozujete před spánkem. Teplá voda vám pomůže uvolnit svaly a také vám navodí pocit, že myslíte na něco jiného. Pořiďte si bathbomb, pěnu do koupele nebo olej do koupele, případně investujte do několika opravdu hezky vonících sprchových gelů.

Summary
Máte potíže se spánkem? Máme pro vás důmyslné řešení
Share