
1) Statistiky + testy
Základní věcí, která by nikdy neměla být opomenuta, je bezesporu zpracování pořádného auditu a výsledné statistiky či následné testy. Nejdříve musíte zmapovat terén, poté můžete teprve dělat změny a v SEO to platí obzvláště. Abyste totiž mohli optimalizovat, nejdříve musíte vědět, kde vlastně webová stránka nejvíce trpí a začít tam, poté se můžete přesunout na ty méně závažné problémy a potom se jedná už o kosmetické záležitosti. Pokud ale celou dobu budete nalévat peníze do něčeho, co není tím kritickým problémem, tak je to zbytečná ztráta peněz. Mnohdy důkladný audit ukáže, kde jsou bolestivá místa na stránce a kde je třeba začít, může vám to tak značně ulehčit práci.
2) Návrh řešení a testy řešení
Ani v dalším kroce nebudeme nic prozatím měnit. Vše je pouze o testování nových navrhnutých řešení pro problémy, které jsme objevili v prvém kroku. Tady budeme teprve testovat, jestli změny, které bychom provedli, by byly tím správným řešením nebo by to bylo úplně k ničemu. Ještě, než se vše změní „naostro“, je nutné vše řádně otestovat a ověřit, protože takové změny mohou mít i drastičtější následky. Zkrátka musíte mít jistotu.

3) Realizace změn a jejich aplikace naživo
A teprve tady, někdy i po měsících práce, se pouštíte do živého spuštění některých změn či aktualizací pro webovou stránku. Máte již vše otestováno a podpořeno statistikami a můžete bez pochyb říci, že tohle je právě to, co webová stránka potřebuje.